Vuoden 2018 arvokilpailuiden osallistumiskriteerit ja tuomarit

Halli-Suomenmestaruuskilpailut 24.-25.3.2018

Kilpailupaikka: Racinel areena, Vantaa
Tuomarit: Ritva Herrala, Markku Kaukinen, Petteri Kerminen, Allan Mattsson, Seppo Savikko

Osallistumiskriteerit:
Yksilökilpailuun saavat osallistua kilpailuun ilmoittautuneista koirakoista rankingin mukaisesti 160 parasta koirakkoa / säkäluokka.

SAGIn jäsenyhdistykset voivat ilmoittaa joukkue halli-SM -kilpailuun yhden tai useamman joukkueen jokaisessa kokoluokassa. Joukkuekilpailuun osallistuvien koirakoiden tulee osallistua yksilö halli-SM -kilpailuun ja ohjaajien tulee olla edustamansa yhdistyksen jäseniä. Koirakon tulee edustaa sekä yksilö- että joukkuekilpailussa omaa lisenssiyhdistystään.

Suomenmestaruuskilpailut 16.-17.6.2018

Kilpailupaikka: Myyrmäen urheilupuiston stadion, Vantaa
Tuomarit: Anders Virtanen (johtava ylituomari), Sascha Grunder, Henri Luomala, Reetta Pirttikoski, Seppo Savikko (vain su)
Avustavat tuomarit: julkaistaan myöhemmin

Osallistumiskriteerit yksilö SM-kilpailuihin:

Tulosvaatimukset ovat koirakkokohtaisia. Koirakon (ohjaaja ja koira) tulee täyttää joku seuraavista kriteereistä:

• Vuoden 2017 suomenmestari,
  • Hallitseva piirinmestari nollatuloksella. Piirinmestaruuskilpailu pitää olla järjestettynä SAGIn voimassaolevilla säännöillä ja ohjeilla.
  • Koirakon tulee olla saavuttanut  6.6.2017 – 4.6.2018 välisenä aikana kolmosluokassa vähintään seitsemän (7) nollatulosta. Nollatuloksista kaksi (2) saa olla hyppyradalta. Seitsemän nollatuloksen pitää sisältää vähintään yksi (1) tuplanollatulos. Nollatuloksia pitää olla saatu vähintään kolmelta (3) eri tuomarilta. Vähintään yksi tulos tulee olla siitä kokoluokasta, johon osallistuu.

Kaikilla uusiin kokoluokkiin osallistuvilla koirilla pitää olla SAGIn mittaustilaisuudessa vahvistettu mittaustodistus.

Osallistumiskriteerit joukkue SM-kilpailuihin:

Joukkueessa on 4 koiraa ja 1 varakoira ja joukkueen kokonaistulos muodostuu kolmesta (parhaasta) hyväksytystä suorituksesta. Joukkueeseen valittavien koirien tulee kilpailla 3-luokassa.

Joukkuekilpailussa kilpaillaan vain FCI-säkäluokissa.

Lisenssiehtojen mukaisesti kilpailulisenssin haltija voi poikkeuksellisesti edustaa toista SAGIn jäsenseuraa, jonka jäseneksi hän kuuluu, mikäli lisenssinhaltijan oma seura on antanut siihen kirjallisen luvan. Edustuspoikkeuslupa on toimitettava kilpailunjärjestäjän ilmoittamalla tavalla kilpailunjärjestäjälle ennen kilpailuja.

Maajoukkuekarsinnat 30.6.-1.7.2018

Kilpailupaikka: Racinel Areena, Vantaa
Tuomarit: Salme Mujunen (johtava ylituomari), Jari Helin, Esa Muotka

Avustavat tuomarit: Arto Laitinen ja Marja Lahikainen

Osallistumiskriteerit:
Osallistumisoikeuden karsintakilpailuun voi saada seuraavilla tavoilla:

Ensin jaetaan 80 paikkaa kullekin säkäluokalle seuraavasti:

• Vuoden 2017 MM-kilpailuun osallistuneet koirakot (4 kpl)
  • Kunkin EO-karsinnan 12 parasta koirakkoa (max 12 kpl + 12 kpl + 12 kpl)

Loput näistä 80 paikasta (vähintään 40 kpl) jaetaan rankingin perusteella. Edellä mainituista kilpailuista saatu osallistumisoikeus EI siirry jaettavaksi eteenpäin kilpailun sisällä. Mikäli koirakolla on jo osallistumisoikeus jostakin aiemmasta kilpailusta, siirtyy hänen paikkansa jaettavaksi rankingin perusteella.

Näiden 80 paikan lisäksi osallistumisoikeuden saa vielä:

• Vuoden 2018 SM-kilpailuiden kolme parasta koirakkoa kustakin säkäluokasta, mikäli heillä ei ole vielä osallistumisoikeutta (paikat eivät siirry eteenpäin) ja
  • Viime hetken karsintakilpailun kolme parasta koirakkoa, joilla ei vielä ole paikkaa maajoukkuekarsintoihin. Kilpailut järjestetään perjantaina ennen maajoukkuekarsintoja.

Näin ollen koirakoiden lopullinen lukumäärä säkäluokkaa kohden on vähintään 83 kilpailijaa.

Games-SM 6.-8.7.2018

Kilpailupaikka: Joensuun keskusurheilukenttä
Tuomarit: Sarah Mairs, Anne ja Harri Huittinen, Katariina Virkkala, Vesa Sivonen

Osallistumiskriteerit:
Avoimet kaikille agilitysäännöissä kilpailuoikeuden ehdot täyttäville.

JSP-SM 4.-5.8.2018

Kilpailupaikka: Tellus-halli, Pietarsaari
Tuomarit: Salme Mujunen (johtava ylituomari), Arto Laitinen, toinen arvosteleva tuomari ilmoitetaan myöhemmin.

Pohjoismaiden mestaruuskilpailut 11.-12.8.2018

Kilpailupaikka: Racinel Areena, Vantaa
Tuomarit: Zsofi Biro, Anders Virtanen

Osallistumiskriteerit:
Maajoukkuekarsintojen 10 parasta / säkäluokka pääsevät yksilökilpailuun ja 5 parasta / säkäluokka pääsevät joukkuekilpailuun.