Ohjeet rekisteröitymiseen ja lisenssin ostoon Suomisportissa PDF-muodossa.

Lisenssiehdot

UUTTA! Pohjola Terveysmestari-palvelu auttaa vahingon sattuessa

Pohjolan Sporttiturvan haltijoille on lanseerattu uusi Pohjola Terveysmestari-palvelu. Vahingon sattuessa puhelinpalvelussa (puh. 0100 5225) vastataan vuoden jokaisena päivänä klo 7-23 välisenä aikana. Asioinnin yhteydessä hoituu sekä terveys- että vahinkoasia samalla puhelinsoitolla. Puhelimeen vastaa aina terveydenhuollon ammattilainen, joka tarvittaessa varaa ajan lähimpään hoitolaitokseen Pohjolan kumppaniverkoista. Terveysmestari tekee puhelun yhteydessä korvausratkaisun ja välittää tiedon vahingon korvattavuudesta hoitolaitokseen. Hoitoon pääsee nopeasti ja asiakas välttyy turhilta käynneiltä ja soitoilta.

Lisenssiehdot ja Sporttiturva

Lunastamalla lisenssin lisenssinhaltija sitoutuu lisenssiehtoihin, joilla lisenssinhaltija sitoutetaan soveltuvin osin liiton sääntöihin ja agilitysäännöstöön sekä ihmisten ja koirien antidopingsäännöksiin.

Mikäli lisenssi on lunastettu vakuutuksella, lisenssinhaltija sitoutuu samalla Pohjola Vakuutus Oy:n myöntämän Sporttiturvan vakuutusehtoihin. Sporttiturvan sisältämä urheiluvakuutus on voimassa kilpailuissa, harjoituksissa ja leireillä sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin (max. 3 kk:n pituisilla matkoilla).

Vahinko sattui – Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun:

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 (joka päivä klo 7-23) tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa. Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestaripalvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

• Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle.
  • Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa kiiretapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa lääkärikulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai OP:n verkkopalvelussa.

Vahinkojen sattuessa toimintaohjeet löytyvät myös Vahinkoavusta.

Mikäli lisenssinhaltijalla on oma urheiluvammat kattava tapaturmavakuutus, hän voi lunastaa lisenssin ilman vakuutusta. Kun lisenssi lunastetaan ilman vakuutusta, tulee voimassa olevan, agilityssa syntyneet urheiluvammat kattavan, tapaturmavakuutuksen vakuutusnumero ilmoittaa lisenssiä lunastettaessa.

Mikäli tapaturmavakuutus loppuu ennen lisenssikauden loppua, lisenssinhaltija on velvollinen jatkamaan vakuutusta vähintään lisenssikauden loppuun tai lunastamaan lisenssiin kuuluvan tapaturmavakuutuksen.

Sporttiturvan tuoteseloste

Lisenssityypit

Kilpailulisenssin (A- ja B-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua SAGIn myöntämiin virallisiin kilpailuihin sekä muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuten leireille, kursseille ja koulutuksiin. B1-lisenssi on tarkoitettu 12-vuotiaille – alle 18-vuotiaille urheilijoille. B1-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 18 vuotta. B1-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta. B2-lisenssi on tarkoitettu alle 12-vuotiaille urheilijoille. B2-lisenssin saa lunastaa viimeisen kerran sinä vuonna, kun henkilö täyttää 12 vuotta. B2-lisenssin lunastaminen edellyttää huoltajan suostumusta.

Harrastajalisenssin (C-lisenssi) haltijalla on oikeus osallistua muihin SAGIn ohjauksen ja valvonnan alaisuudessa järjestettäviin tapahtumiin kuin virallisiin kilpailuihin. C-lisenssi voidaan kesken lisenssikauden muuttaa kilpailulisenssiksi (A- tai B-lisenssi). Lisenssinhaltija voi tehdä muutoksen Suomisport-palvelussa käyttäen Suomisport-tunnuksiaan.

Edustusseuran vaihto

Maksa lisenssitilille FI55 8000 1771 2566 34 vaihtomaksu 15 euroa. Kirjoita maksun Viesti-kenttään lisenssinumerosi sekä uuden seuran nimi.
Lähetä viesti osoitteella toimisto (at) agilityliitto.fi otsikolla “edustusseuran vaihto”. Liitä sähköpostiin tietosi: lisenssinumero, hetu ja uusi seura sekä lisäksi tosite 15 euron vaihtomaksusta. Saat sähköpostitse vastauksen kun seura on vaihdettu, lisenssinumero pysyy samana.