Suomen Agilityliiton valmentajakoulutusten tarkoitus on antaa osallistujille eväitä valmentajana tai apuvalmentajana toimimiseen. Asioita käsitellään monipuolisesti sekä ryhmässä että itsenäisesti. Kouluttajan tärkein tehtävä on toimia oppimisen mahdollistajana. Tapaamiset ovat työpajan kaltaisia vuorovaikutteisia tilaisuuksia ja vaativat aktiivista osallistumista. Jokainen osallistuja tuo ryhmään omat mielipiteensä ja kokemuksensa, joiden avulla työstetään koulutukseen kuuluvia teemoja yhdessä. Jokaisen tulee tehdä töitä oman oppimisensa eteen ja jokainen on lopulta itse vastuussa omasta kehittymisestään. Tarkempi toteutusmuoto riippuu kurssin vetäjästä ja käytettävissä olevista resursseista. Kaikissa valmentajakoulutuksissamme on otettu käyttöön sähköinen oppimisympäristö. Valmentajakoulutuksia vetävät SAGIn liittokouluttajat. Tämän lisäksi HOVA1-tason koulutuksia voi kouluttaa SAGIn erillisoikeuden saaneet kouluttajat.

Agilityvalmentaja

Suomen Agilityliiton agilityn valmentajakoulutuksia toteutetaan kolmella eri tasolla: agilityn apuvalmentaja (AVA1), agilityvalmentaja (AVA2) ja agilityvalmentaja (AVA3). Lisätietoja valmentajakoulutuksista ja niiden järjestämisestä löydät täältä. Valmentajakoulutusten osaamistavoitteet ja tarkemmat sisällöt löydät täältä. Valmentajakoulutuksia voidaan myös hyväksilukea aiemman osaamisen perusteella. Aiemman osaamisen tunnistamisesta löydät lisää täältä.

Hoopersvalmentaja

Suomen Agilityliiton hoopersin valmentajakoulutuksia toteutetaan kahdella eri tasolla: hoopersin apuvalmentaja (HOVA1) ja hoopersvalmentaja (HOVA2). Lisätietoja valmentajakoulutuksista ja niiden järjestämisestä löydät täältä (linkki hoopersvalmentaja-sivulle). Hoopersvalmentajakoulutuksien lajimuotokohtaisia koulutuksia ei voi hyväksilukea. Sitävastoin HOVA2-koulutuksen yleiset moduulit voidaan hyväksilukea aiemman osaamisen perusteella.

Vahvistetut valmentajakurssit löydät myös SAGIn kurssikalenterista. Kurssikalenterin näet kirjautumalla oppimisympäristöön sisään vierailijatunnuksella. Kurssikalenterin ohjevideolta näet, miten kurssikalenteri toimii.