Suomen Agilityliitto juhlistaa tänä vuonna 15-vuotista taivaltaan maailman ensimmäisenä agilityn lajiliittona!

Juhlan kunniaksi SAGI järjestää 15-vuotisjuhlaviikon elokuussa 2021 viikolla 33 (16.8.-22.8.). Juhlaviikon tapahtumissa kuullaan historian havinaa, analysoidaan nykyhetkeä ja ennustetaan tulevaa paneelikeskustelujen ja luentojen muodossa! Lisäksi luvassa on tietoiskuja SAGIn toiminnasta ja agilitystä yleisesti.

Maanantai 16.8.2021

SAGI 15 vuotta - mitä historia meille kertoo ja miltä tulevaisuus näyttää?

Tervetuloa osallistumaan keskustelutilaisuuteen lajiliittomme vaikutuksesta lajiin ja sen kehitykseen!

Keskustelemassa Suomen Agilityliiton puheenjohtaja Einari Pekkala ja varapuheenjohtaja Mia Laamanen. Haastattelijana Mirja Airos.

Keskustelun teemat:

• Agilityn kehitys Suomessa, järjestäytyminen lajiliiton alaisuuteen
  • Lajiliiton rooli FCI-agilitydelegaation toiminnassa
  • Agilityurheilu – aktiivisesta harrastamisesta liiketoimintaan eli tekemisen kirjo?
  • Käytännön strategiatyö / strategisen kehittämisen nykytila ja tulevaisuus? Mihin tähtäämme SAGIssa?
  • Osallistujien kysymykset?

Tiistai 17.8.2021

PrimaDog x SAGI: Mistä koira motivoituu?

Luennolla käsitellään monipuolisesti koiran motivaatioon vaikuttavia tekijöitä. Keskeinen motivaatioon vaikuttava tekijä koiran näkökulmasta on mieluisa palkkaus. Tule kuuntelemaan tehokas johdanto aiheeseen, ja saa uusia ideoita juuri sinun koirasi motivointiin! Milka Tauru on aktiivinen koiraharrastaja, joka on erityisen kiinnostunut koiran motivaation sekä toimivan yhteistyön rakentamisesta. Hän on kouluttautunut monipuolisesti nykyaikaisiin koulutusmenetelmiin, koulutustekniikkaan sekä koiran omaehtoisuuden hyödyntämiseen koulutuksessa. Kantavana teemana kaikessa toiminnassa on, että tehdään yhdessä koiran kanssa koiran ehdoilla.

Milka Tauru, fysioterapeutti, Msc in veterinary physiotherapy student
kouluttaja Pawsiteam-koirakoulussa

Keskiviikko 18.8.2021

Paneelikeskustelu: Agility sopii kaikille

Yleisimmin agilityradalla näkee ohjaajana noin 30-vuotiaan toimintarajoitteettoman naisen, mutta agility sopii ihan kaikille fyysisiin ja henkisiin ominaisuuksiin katsomatta! Tässä paneelikeskustelussa puheenvuoro annetaan erityisryhmille: junioreille, senioreille ja paraurheilijoille. Minkälaisia mahdollisuuksia agility tarjoaa erityisryhmille? Minkälaista tukea erityisryhmät kaipaavat valmentajiltaan ja seuroiltaan? Keskustelu antaa sekä erityisryhmille itselleen että agilityseuroille eväitä erityisryhmien harrastusmahdollisuuksien ja osallisuuden edistämiseen.

Torstai 19.8.2021

Paneelikeskustelu: agility ja yhteiskunta

Juhlaviikko huipentuu paneelikeskusteluun, jonka aikana tarkastellaan agilityn roolia yhteiskunnassa. Mitä agilitylle kuuluu? Mihin suuntaan agility voisi kehittyä? Miten koiraurheilua ja ihmisurheilua yhdistävä laji istuu Suomen lajikartalle? Paneelikeskustelussa mukana myös Suomen Kennelliitto ja Olympiakomitea.

Anna meille palautetta, ja voit voittaa vuoden PrimaDog-kuivaruoat!

Antamalla palautetta SAGI:n 15 v juhlaviikon tapahtumista voit voittaa koirallesi vuoden kuivaruoat.

Koska koira on ensisijaisesti lihansyöjä, on PrimaDogin kuivaruokien ensimmäinen ja tärkein ainesosa aina liha. PrimaDogin tuotteet eivät koskaan sisällä vehnää, ja valikoimasta löydät myös viljattomat ja pennuille suunnitellut vaihtoehdot. Arvonnan voittajana voit valita juuri omalle koirallesi sopivan kuivaruoan PrimaDogin valikoimasta.

Tutustu PrimaDogin valikoimaan lisää osoitteessa www.prima.dog

Arvonnan säännöt ja palautelomake julkaistaan lähempänä juhlaviikkoa