Agilityliiton hallituksen kokoustiedote 20.11.2022

SAGIn hallitus kokoontui 20.11.2022 eli syyskokouksesta seuraavana päivänä. Kokouksessa muun muassa käsiteltiin TamSK:n esteväliesityksen toimeenpanoa, hyväksyttiin TopTeam-osallistujat ja merkittiin tiedoksi aiemmin tehty sähköpostipäätös siitä, että jatkossa kaikki alle 15-vuotiaat junioriohjaajat saavat käyttää avustajaa rataantutustumisessa.

Vuosikokous oli kokoontunut hallituksen kokousta edeltävänä päivänä eli 19.11. ja päättänyt viedä TamSK:n esityksen estevälien mittaustavasta ja enimmäismitasta sellaisenaan eteenpäin. Voit lukea esityksestä tarkemmin syyskokouksen tiedotteesta. Hallitus toimittaa Kennelliiton Koe- ja kilpailutoimikunnalle syyskokouksen pöytäkirjan sekä korjatun B.2 Laji- ja kilpailuohjedokumentin käsittelyä varten. Kennelliitto käsittelee esityksen ja joko hyväksyy tehtävän muutoksen tai hylkää sen.

Hallitus käsitteli kokouksessa myös koulutustoimikunnan valmisteleman esityksen vuoden 2023 alueellisen TopTeamin osallistujista. Esitys hyväksyttiin sellaisenaan ja osallistujat julkaistaan mahdollisimman pian. Samoin nuorisotoimikunnan esitys nuorten TopTeamin osallistujista hyväksyttiin - löydät listan osallistujista tästä uutisesta.

Sääntötyöryhmä esitti kokouksessa lähetettäväksi vastineen kilpailijalle, joka on aiemmin pyytänyt poikkeuslupaa kilpailla koiransa kanssa käyttäen koiralla silmälaseja. Poikkeuslupa on jo kertaalleen evätty, mutta kilpailija on pyytänyt asian uudelleenkäsittelyä ja perusteluja päätökselle. Hallitus hyväksyi sääntötyöryhmän vastineen ja päätti täten toistamiseen evätä kilpailijan hakeman poikkeusluvan.

Kokouksen pöytäkirjaan on merkitty lisäksi monia päätöksiä, jotka hallitus on tehnyt kokousta ennen sähköpostitse. Voit lukea pöytäkirjasta tarkemmin muun muassa seuraavista käsitellyistä asioista:

• Kaikille FCI-luokissa alle 12-vuotiaat (U12) ja alle 15-vuotiaat (U15) kilpailevat junioriohjaajat saavat pysyväisluonteisen erityisluvan avustajan käyttämiseen rataantutustumisessa.
  • Sääntötyryhmän korjaukset agilitykilpailuiden järjestämisohjeeseen (hyväksytty)
  • I-luokan lisäys mittausohjeeseen (hyväksytty)
  • Talousarviot ja toimintasuunnitelma tuotavaksi vuosikokoukseen (hyväksytty)

Voit tutustua kokouksen pöytäkirjan julkaistuun versioon kokonaisuudessaan täällä: linkki hallituksen pöytäkirjaan 11/2022