Agilityliiton syyskokouksen 2024 päätökset

Agilityliiton vuosikokous järjestettiin 18. marraskuuta 2023. Kokous oli merkittävä tapahtuma, johon osallistui lähes 100 seuran edustajaa ja harrastajaa. Kokous kesti kahdeksan tuntia, jonka aikana käytiin läpi ja päätettiin monista tärkeistä asioista.

Ensinnäkin, kokouksessa valittiin uusi hallitus. Ehdokkaita hallituksen jäseniksi oli ennätyksellisen paljon, joka oli lajin ja liiton kannalta upea asia. On hienoa, että lajiliiton toimintaan osallistuminen kiinnostaa näin monia. Uuden hallituksen jäsenet aloittavat työnsä vuoden 2024 alussa, ja omien esityksien perusteella ovat innokkaita viemään Agilityliittoa eteenpäin.

Vuoden 2024 hallitus koostuu seuraavista henkilöistä

• Puheenjohtaja Einari Pekkala
  • Varapuheenjohtaja Laura Karppinen

Hallituksen jäsenet:

• Jani Kantola
  • Katariina Kuiro
  • Mia Laamanen
  • Marja Salomaa
  • Mirva Mustonen
  • Saara Krook
  • Sari Koivisto
  • Suvi-Tuuli Skyttä

SAGI toivottaa uudet jäsenet sydämellisesti tervetulleeksi liiton toimintaan mukaan!

Lisäksi päätettiin useista muista asioista, jotka koskevat liiton toimintaa ja tulevaisuutta. Kokousedustajat pääsivät päättämään äänestämällä mm. jäsenmaksujen suuruudesta, alle 12-vuotiaiden osallistumisesta SM- ja MM-tason kilpailuihin, muutoksesta senioreiden ikäluokista, hooperslisenssistä ja tuomaripalkkioista. Päätöksinä näistä nostetaakoon, että alle 12-vuotiaat saavat edelleen osallistua SM-kilpailuihin, mutta FCI:n alaisiin kansainvälisiin kilpailuihin ei jatkossa lähetetä joukkuetta. Senioreiden ikä-luokkaesitys palautettiin uudelleen liiton valmistetuun kuten tuomaripalkkiot, molemmat asiat tuodaan siis uudelleen vuosikokouksen käsittelyyn. Hoopers-lisenssiä ei oteta käyttöön vaan jatkamme edelleen yleislisenssijärjestelmässä.

SAGI myös pyysi kokouksessa ja pyytää edelleen jokaista jäsenyhdistystä täyttämään toimintailmoituksen mahdollisimman pian: https://forms.gle/tMoRp25wSW6j1bp46, jotta pystymme täyttämään OKM:n avustushakemuksen ohjeiden mukaisesti.

Kiitämme kaikkia kokoukseen osallistuneita aktiivisuudesta ja panoksesta. Teidän osallistumisenne ja mielipiteenne ovat arvokkaita ja auttavat meitä kehittämään liittoa ja agilityä Suomessa.

Jaamme tiedot kokouksen päätöksistä liiton kotisivuille heti, kun pöytäkirja on saatu tarkastettua ja allekirjoitettua. Toivomme, että pysytte jatkossakin aktiivisina ja osallistutte tuleviin tapahtumiin ja toimintaan!

Kuva Jukka Pätynen / Koirakuvat.fi