Agilityn B-tason laji- ja arvosteluohjeet hyväksytty kokonaisuudessaan Kennelliitossa

Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunta on hyväksynyt agilityn laji- ja kilpailuohjeet (B.0 – B.5) kokonaisuudessaan ja ne ovat voimassa 1.1.2023 alkaen.

Kennelliiton koe- ja kilpailutoimikunnan käsittelyprosessi on ollut kaksivaiheinen:

• 4.3.2022 on hyväksytty agilityn laji- ja kilpailuohjeet (B.0 – B.5) poislukien mahdolliset muutokset liittyen FCI:n kokoluokkamuutoksiin (aikataulullisen ristiriitaisuuden vuoksi)

• 19.8.2022 on hyväksytty SAGI:n muutosesitys yleisen laji- ja kilpailuohjeen (B.0) kohtaan 2.2. kokoluokat.

Kokoluokkaesitys hyväksyttiin SAGI:n kevätkokouksen mukaisella tavalla (kansallinen pikkumaxien ja maxien raja on 50 cm).

Lainaus Kennelliiton valtuuston pöytäkirjasta: “Koe- ja kilpailutoimikunta hyväksyy Suomen Agilityliitto ry:n muutosesityksen yleisen laji- ja kilpailuohjeen (B0) kohtaan 2.2. kokoluokat. Agilityn laji- ja kilpailuohje (B.0 – B.5) tulee voimaan 1.1.2023.
Ohjeet ovat voimassa vähintään viisi (5) vuotta voimaantulopäivästä eikä sinä aikana muutosesityksiä käsitellä.”

Kaikki hyväksytyt ohjeet löytyvät SAGIn materiaalipankista: linkki

Tulevat koulutukset ohjeisiin liittyen:

• ma 3.10. klo 19 Hoopers-sääntöjen yleinen koulutus

• 11 tai 12/22 koulutustilaisuudet uusista säännöistä seuroille ja lisenssinhaltijoille

Tiedustelut: sääntötyöryhmä, saannot@agilityliitto.fi