Aiemman osaamisen tunnistaminen valmentajakoulutuksissa: hakulomake julkaistu 26.2.

Agilityvalmentajakoulutuksissa voi jatkossa hyödyntää aiemmin hankittua osaamista. Aiemmin hankitulla osaamisella voi hakea hyväksilukemista kaikilta kolmelta agilityvalmentajakoulutusten tasolta (AVA1, AVA2 ja AVA3). Hyväksilukemista voi hakea osaamisella, johon hankittu koulutus tai kokemus ylittää merkittävästi haettavan kokonaisuuden tuntimäärän ja sisällön. Hyväksilukemisprosessi ja tarkemmat ehdot vaihtelevat tasosta riippuen. Alla olevasta kuvasta näet tarkemmat tiedot kunkin tason osalta. Hyväksilukemisprosessista löydät lisää tästä ohjeesta.

Suomen Agilityliiton liittokouluttajista koostuva hyväksilukuryhmä käsittelee AVA1- ja AVA2-koulutusten hyväksilukemista ja aiemman osaamisen tunnistamista valmentajakoulutusten yhteydessä. Hyväksilukuryhmää johtaa koulutuskoordinaattori. AVA3-sisältöjen osalta hyväksilukeminen käsitellään jokaisen AVA3-kurssille osallistuvan kanssa erillisessä aloituskeskustelussa ennen kurssin alkua.

Aiemman osaamisen tunnistamista haetaan erillisellä lomakkeella. Lomake löytyy täältä. Hyväksilukuryhmä on yhteydessä hakijaan noin kahden viikon sisällä hakemuksen saapumisesta. Varsinaisessa käsittelyssä voi kuitenkin mennä tilanteesta riippuen pidempäänkin. Hyväksilukuryhmä voi pyytää hakijaa esittämään lisätietoja aiemmasta osaamisestaan tai asettaa hakijalle hyväksiluettavaan kokonaisuuteen tai moduuliin liittyviä lisätehtäviä niin katsoessaan.

Huomaathan, että koulutusohjaajan perus- ja jatkokurssin suorittaneiden ei tarvitse erikseen hakea hyväksilukemista niihin kuuluvien moduulien osalta! Jos olet suorittanut joko peruskurssin tai perus- ja jatkokurssin, sinulta pitäisi jo löytyä AVA1-merkintä Suomisportista ja saat loput suoritusmerkinnät automaattisesti kevään 2021 aikana.

Lisätietoja: Koulutuspäällikkö Viljami Saarivuo (viljami.saarivuo@agilityliitto.fi)

Kuva: aiemman osaamisen tunnistaminen agilityvalmentajakoulutuksissa (klikkaamalla kuvaa saat aukiin isomman version)