Avustus seuroille para- ja senioriagilityn tukemiseen, haku auki nyt!

Suomen Agilityliitto haluaa tukea erityisryhmien agilityharrastusta ja pohjaten viime vuonna myönnetyihin avustuksiin on SAGIn hallitus päättänyt myöntää jäsenyhdistysten haettavaksi yhteensä 6500€ avustusta.

Avustuksen hakuaika ja kriteerit

Hakuaika

• hakuaikaa lokakuun loppuun
  • tuki maksetaan seuroille 12/2021
  • tuen kohteena oleva tapahtuma tai toiminta tulee järjestää vuosien 2021 ja 2022 aikana
  • tuen käyttö raportoitava viimeistään kolme kuukautta (viimeisestä) tapahtumasta

Kriteerit

• valmennus tai toiminta kohdistuu erityisryhmään mahdollisimman laaja-alaisesti, esim. alueellinen useamman seuran yhteistoiminta etusijalla
  • pitkäjänteisyys: useammasta valmennustapahtumasta koostuvat kokonaisuudet etusijalla
  • valmennukselliset näkökohdat, tarjottavan valmennuksen hyöty erityisryhmän näkökulmasta

Avustusta voi hakea toiminnan järjestämiseksi para- ja/tai senioriharrastajille. Toiminta voi olla vuonna 2021-2022 järjestettävä, esimerkiksi useammasta kuukausitreenistä koostuva koulutuskokonaisuus, kurssi tai vaikkapa viikonloppuleiri. Tapahtuma täytyy järjestää myös paragilityharrastajille sopivassa esteettömässä tilassa. Avustusta voi hakea esimerkiksi ohjaajan, koiran tai molempien taitoja kehittävää lajitreeniä, ohjaajan fysiikkatreeniä tai muuta agilityharrastusta edistävää toimintaa varten. Avustusta voidaan myöntää myös seuravalmentajien kouluttamiseen erityisryhmien ohjaamista ajatellen.

Suomen Agilityliitto haluaa kannustaa toiminnan järjestämistä para- ja senioriharrastajille alueellisesti ja avoimesti yli seurarajojen, joten painotamme kohteiden valinnassa seurojen välistä yhteistyötä erityisryhmien harrastusmahdollisuuksien kehittämisessä. Lisäksi painotamme mahdollisimman matalaa kynnystä lähteä seurojen järjestämään toimintaan mukaan, joten tavoitteena on järjestettävään toimintaan osallistumisen edullisuus. Tavoitteenamme on yhteisöllisyys ja erityisryhmiin kuuluvien harrastajien verkostoituminen.

Avustuksen hakeminen

Avustusta haetaan erillisellä lomakkeella: https://forms.gle/hJbTWeyB7XZBxDpq9

Hakemukset tulee jättää viimeistään 31.10.2021.

Ilmoitamme avustushakemuksia koskevista päätöksistä ja myönnettyjen avustusten suuruudesta kaikille hakemuksen jättäneille 15.11.2021 mennessä.

Lisätiedot: järjestöpäällikkö Tapio Leppänen (tapio.leppanen@agilityliitto.fi)