FCI:n päivitetyt guidelinesit astuivat voimaan

FCI (Kansainvälinen kenneljärjestö) on julkaissut päivitetyt tulkintaohjeet (Obstacle Guidelines sekä Judging Guidelines), jotka täydentävät kansainvälistä agilitysääntöä. Päivitetyt tulkintaohjeet on toimitettu SAGIlle 11.8.2023. Päivitetyt tulkintaohjeet ovat astuneet voimaan ja ne löytyvät materiaalipankista Agilitysäännöstö-sivun loppuosasta.

Tulkintaohjeiden suomentaminen on aloitettu, ja käännökset julkaistaan heti niiden valmistuttua agilitysäännöstö sivulla.

Liitto on ilmaissut tyytymättömyytensä julkaisuaikatauluun Suomen agilitydelegaatin kautta FCI:n agilitydelegaatiolle.

Mitä FCI guidelinesit ovat?

Kansainvälisissä agilitykilpailuissa noudatetaan voimassa olevia FCI:n sääntöjä ja tulkintaohjeita (Judging Guidelines ja Obstacles Guidelines). Tulkintaohjeet täydentävät sääntöjä ja ohjeiden on tarkoitus auttaa kaikkien FCI:n jäsenmaiden tuomareita ymmärtämään ja tulkitsemaan sääntöjä samalla tavoin.

Kansallissa agilitykilpailuissa noudatetaan kansallista agilitysäännöstöä, jota FCI:n tulkintaohjeet (Judging Guidelines ja Obstacle Guidelines) täydentävät soveltuvin osin.

Tiedustelut: saannot@agilityliitto.fi

Kuva Jukka Pätynen/ koirakuvat.fi