Lajien parhaat urheilijat -lista julkistettu - Iida Vakkuri agilityn paras!

Urheilutoimittajain Liitto on julkaissut Lajien parhaat urheilijat -listan. Vuoden 2021 parhaaksi agilityurheilijaksi on valittu Iida Vakkuri, Agilityklubi.

Lajien parhaat valittu!

Urheilutoimittajain Liitto valitsee vuosittain Lajien parhaat urheilijat. Perinne on jatkunut jo vuodesta 1946 lähtien. Ensin lajeja oli mukana vain muutama, mutta lajivalikoima on vuosien mittaan jatkuvasti laajentunut. Tänä vuonna lajinsa paras nimettiin 77 eri lajissa. Koronapandemian takia tilapäisesti kuihtuneen kilpailutoiminnan vuoksi lajin parasta urheilijaa ei valittu rullakiekossa.

Koko listan löydät täältä:  Lajien parhaat urheilijat 2021

Suomen Agilityliitto tyytyväinen urheilualan tukeen
Agilityn hyväksyminen Lajien parhaat urheilijat -listalle vahvistaa edelleen agilityn asemaa nimenomaan urheilulajina. Suomen Agilityliitto, joka edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastustoimintaa Suomessa, on vuonna 2016 hyväksytty Suomen Olympiakomitean varsinaiseksi jäseneksi. Urheilutoimittajain Liiton Lajien parhaat urheilijat -listalle hyväksymistä pidetäänkin lajin parissa positiivisena kannanottona lajin puolesta. “Agility on ennen kaikkea urheilua, vaikka sen erityispiirteenä onkin ihmisen ja koiran saumaton yhteistyö. Lajin suosio on voimakkaassa kasvussa, ja Suomella on tavoitteena kehittyä jälleen yhdeksi agilityn huippumaista. On erittäin hienoa, että saamme tukea suomalaisilta urheilualan toimijoilta.” kommentoi  Suomen Agilityliiton varapuheenjohtaja Jessi Landen.  Agility on ollut osa Lajien parhaat -listaa vuodesta 2019, jolloin vuoden parhaana palkittiin Janita Leinonen, Littoisten Agility Warriors. Vuonna 2020 valintaa ei COVID-pandemian vuoksi tehty agilityssä.

Lisätiedot:
Suomen Agilityliitto, varapuheenjohtaja Jessi Landen, puh 040 760 7722
Urheilutoimittajain Liitto, pääsihteeri Nina Jakonen, puh 050 448 4845
Urheilutoimittajain Liitto, Vuoden urheilija -valiokunnan puheenjohtaja Matti Hannula, puh. 0400 845 590