JOAWC2022:lla viisi pääyhteistyökumppania ja yksi suojelija

JOAWC2022 eli vuoden 2022 junioreiden avoimet agilityn maailmanmestaruuskilpailut järjestetään muutaman viikon kuluttua 14.-17.7. Vantaan Hakunilassa. Kilpailuihin osallistuu lähes 300 koirakkoa 20 eri maasta.

Kilpailuilla on viisi pääyhteistyökumppania: Vantaan kaupunki, PrimaDog, Evidensia, Non-stop dogwear sekä Galican. Lisäksi kilpailuja suojelee Suomen presidenttiperheen koira, tenterfieldinterrieri Osku.

Vantaan kaupunki
Vantaa on Suomen neljänneksi suurin kaupunki ja monelle ensisijaisesti tuttu lentokentästään. Tänä kesänä aktiivinen ja eloisa Vantaa toimii JOAWC2022:n lisäksi esimerkiksi junioreiden motocrossin sekä naisten jalkapallon maailmanmestaruuskilpailuiden näyttämönä.

JOAWC2022:n osallistujille ja katsojille Vantaa tulee tutuksi eritoten Hakunilan urheilupuiston osalta. Hakunila tarjoaa kilpailuille näyttävät ja toimivat puitteet.

PrimaDog
PrimaDog on SAGIn pääyhteistyökumppani jo neljättä vuotta ja haluaa olla tiiviisti tukemassa myös lajin tulevien tähtien agilityurheilun, -liikunnan ja -harrastetoiminnan kehittämistä. Yksi kilpailuiden kentistä nimetään PrimaDogin mukaan ja yritys näkyy kilpailuissa myös esimerkiksi lahjoittamalla vesipullon jokaiselle nuorelle osallistujalle.

”Me PrimaDogilla uskomme, että koira tarvitsee lajityypillistä, hyvinvointia tukevaa ruokaa ollakseen aktiivinen harrastuskoira. Koiran ruokakupin sisällöllä on väliä, ja liha on koiran ravitsemuksen tärkein elementti. Siksi PrimaDogin koiranruoissa on aina runsaasti lihaa, ja ruokamme soveltuvat erittäin hyvin aktiivisen harrastuskoiran tarpeisiin. Emme käytä vehnää, soijaa tai keinotekoisia maku- tai väriaineita ruoissamme. Valikoimastamme löydät vehnättömät kuivaruoat, kokonaan viljattomat kuivaruoat, märkäruoat, makkarat sekä herkut ja puruluut – siis aivan kaiken, mitä koiran lajinmukaiseen ravitsemukseen ja aktivointiin tarvitset. Koska olemme koiranomistajia itsekin, valmistamme ja suunnittelemme vain sellaisia ruokia, joita tarjoaisimme omille koirillemme. PrimaDogin laaja valikoima tarjoaa parhaat eväät täysipainoiseen elämään rinnallasi.”

Non-stop dogwear
Non-stop dogwear keskittyy mahdollistamaan aktiivisen yhteisen elämän koirille ja näiden omistajille. Yritys tekee yhteistyötä monien eri koiraurheilulajeja edustavien urheilijoiden kanssa ja pyrkii kehittämään parhaat - toiminnalliset ja mukavat - varusteet aktiivisille koirille.

Yksi JOAWC2022:n kilpailukentistä nimetään Non-stop dogwearin mukaan. Yritys on myös mukana tuottamassa sisältöä kullekin osallistujalle jaettavaan reppuun.

Evidensia
Evidensia tarjoaa kilpailuun eläinlääkäripäivystyksen ja hoitaa myös koirien tarkastukset kisoja ennen. Evidensialaiset näkyvät siis suuressa ja tärkeässä roolissa kisapaikalla. Yksi kolmesta kilpailukentästä nimetään myös Evidensian mukaan.

Evidensia koostuu 40 klinikasta ympäri Suomen ja on osa IVC Evidensiaa, Euroopan suurinta eläinlääkintäpalveluiden tarjoajaa. Yrityksen kaiken toiminnan taustalla on intohimo eläinten hoitamiseen.

Galican
Galican toimittaa kaikki tarvittavat agilityesteet JOAWC2022-kilpailuun. Yritys on sponsoroinut junioreiden maailmanmestaruuskilpailuja jo kaksi kertaa aiemmin ja aikoo tukea tätä lajin tulevaisuuden kannalta tärkeää tapahtumaa jatkossakin.

Galican aloitti toimintansa vuonna 2012 pienenä perheyrityksenä ja on sittemmin kasvanut yhdeksi johtavista agilityesteiden valmistajista. Yrityksessä on aina työskennelty esteiden kehittämisen eteen ja näin pyritty myös parantamaan olosuhteita, joissa koiramme kilpailevat.

Pääyhteistyökumppaneiden lisäksi JOAWC2022-kilpailuita tukee niiden suojelija, presidenttiperheen tenterfieldinterrieri Osku. ”Osku kilpailuidemme suojelijana on meille osoitus siitä, että lasten ja nuorten harrastamista arvostetaan", kilpailuiden projektipäällikkö Tiina-Liisa Vehkalahti sanoo.

Lue kilpailuista lisää: www.joawc2022.fi / Instagram ja Facebook: @joawc2022