Muutoksia lisenssi- ja vakuutuskauteen

Olympiakomitea on tiedottanut lajiliittoja lisenssi- ja vakuutuskausien muutoksista.

Lisenssi- ja vakuutusmyyntikausissa tullaan loppuvuoden aikana tekemään muutos. Lisenssien ja vakuutusten myyntikausi tulee jatkossa olemaan sama kuin niiden voimassaolokausi. Lisenssejä ja vakuutuksia voi myydä ainoastaan lisenssikauden sisällä. Mahdollisuus myydä ko. tuotteita etukäteen, ennen kauden alkua, poistuu.

Muutoksella pyritään vähentämään sekaannuksia vakuutuksen ja lisenssien voimassaoloajoissa erityisesti korvaustilanteissa. Kyseiset tilanteet ovat aiheuttaneet vuosien mittaan useita sekaannuksia, joten muutos on välttämätön.

Mitä tämä tarkoittaa agilityssä?

Aikaisemmin seuraavan vuosien lisenssien myynti on aloitettu jo edellisen vuoden joulukuussa, jolloin vuoden alun kilpailuihin on voinut ilmoittautua jo ennen vuoden vaihdetta. Nyt tämä mahdollisuus poistuu. Jatkossa lisenssien ja vakuutuksien myynti alkaa vasta 1.1. Seurojen onkin jatkossa hyvä huomioida tämä tammikuun alun kilpailujen suunnittelussa.

Agilityliitto on ollut yhteyksissä seuroihin, joilla on tammikuun alussa 2024 kilpailuja ja joiden ilmoittautuminen on merkitty sulkeutumaan joulukuussa 2023. Jatkossa tulee huomioida, että vuoden ensimmäisten kisojen ilmoittautuminen päättyy sama vuonna kuin kilpailut järjestetään.