Opetus- ja kulttuuriministeriöltä 110 000 euron yleisavustus Suomen Agilityliitolle

Tiede- ja kulttuuriministeri Petri Honkonen on myöntänyt Suomen Agilityliitolle 110 000 euron suuruisen yleisavustuksen vuodelle 2023. Kyseessä on valtakunnallisille ja alueellisille liikuntaa edistäville järjestöille suunnattu avustus, jota myönnettiin tänä vuonna yhteensä yli 40 miljoonaa euroa.

Suomen Agilityliitto on saanut kyseistä avustusta ensimmäisen kerran vuonna 2016. Tällöin myönnetyn tuen suuruus oli 30 000 euroa. Tämän jälkeen avustuksen määrä on ollut noususuhdanteinen:

• 2022: 108 000 euroa
  • 2021: 99 000 euroa
  • 2020: 90 000 euroa
  • 2019: 90 000 euroa
  • 2018: 90 000 euroa
  • 2017: 60 000 euroa
  • 2016: 30 000 euroa

"Olemme erittäin iloisia siitä, että yleisavustuksen määrä on jatkanut positiivista kehitystään", kommentoi Agilityliiton puheenjohtaja Mia Laamanen. "Jatkamme yhä avustuksien arviointikriteereiden, kuten vastuullisuuden, huomioimista jokapäiväisessä toiminnassamme ja toiminnan kehittämistä vastaamaan entistä paremmin näitä kriteereitä.

Yksi tärkeä osa avustusten arviointikriteereitä on jäsenyhdistystemme toimintatietojen kerääminen yhä tarkemmin. Nämä tiedot auttavat meitä perustelemaan toimintamme laajuutta hakemuksissa sekä kohdistamaan liiton resurssit seurojen ja lajin osalta paremmin. Tulevien vuosien tavoitteenamme on kasvattaa avustussummaa entisestään, jotta voimme palvella jäsenyhdistystemme tarpeita paremmin."

Lajiliitot saivat yleisavustusta yhteensä yli 23 miljoonaa euroa. Eniten avustusta myönnettiin Suomen Palloliitolle (2 135 000 euroa) sekä Suomen Jääkiekkoliitolle (1 607 000 euroa).

Lue myönnetyistä avustuksista lisää Opetus- ja kulttuuriministeriön uutisesta.