SAGI tarjoaa korona-ajan avustusta erityisryhmien tukemiseen, haku auki nyt!

Covid 19 -epidemia on vuoden 2020 osalta peruuttanut suunnitellut para- ja seniorikoulutukset, kuten myös tämän vuoden JSP-SM -kisat. Erityisryhmien harrastuksen tukemiseen vallitsevissa erityisolosuhteissa Suomen Agilityliitto on varannut jäsenseurojen haettavaksi 5000 € avustussumman.

Avustuksen myöntämisen kriteerit

Avustusta voi hakea toiminnan järjestämiseksi para- ja senioriharrastajille. Toiminta voi olla vuonna 2020-2021 järjestettävä, esimerkiksi useammasta kuukausitreenistä koostuva koulutuskokonaisuus, kurssi tai vaikkapa viikonloppuleiri. Tapahtuma täytyy järjestää myös paragilityharrastajille sopivassa esteettömässä tilassa. Avustusta voi hakea esimerkiksi ohjaajan, koiran tai molempien taitoja kehittävää lajitreeniä, ohjaajan fysiikkatreeniä tai muuta agilityharrastusta edistävää toimintaa varten. Avustusta voidaan myöntää myös seuravalmentajien kouluttamiseen erityisryhmien ohjaamista ajatellen.

Suomen Agilityliitto haluaa kannustaa toiminnan järjestämistä para- ja senioriharrastajille alueellisesti ja avoimesti yli seurarajojen, joten painotamme kohteiden valinnassa seurojen välistä yhteistyötä erityisryhmien harrastusmahdollisuuksien kehittämisessä. Lisäksi painotamme mahdollisimman matalaa kynnystä lähteä seurojen järjestämään toimintaan mukaan, joten tavoitteena on järjestettävään toimintaan osallistumisen edullisuus. Tavoitteenamme on yhteisöllisyys ja erityisryhmiin kuuluvien harrastajien verkostoituminen.

Avustuksen hakeminen

Avustusta haetaan erillisellä lomakkeella, joka löytyy täältä: https://forms.gle/15ApvADgLH57kwQp9

Hakemukset tulee jättää viimeistään 30.11.2020.

Ilmoitamme avustushakemuksia koskevista päätöksistä ja myönnettyjen avustusten suuruudesta kaikille hakemuksen jättäneille 15.12. mennessä.

Tiedustelut: toimistopäällikkö Tapio Leppänen (tapio.leppanen@agilityliitto.fi)