SAGI tiivistää yhteistyötä Suomen Paralympiakomitean kanssa

Sagi on tehnyt Suomen Paralympiakomitean kanssa yhteistyötä mm. paragilityn eriktyislupien luokituksen kehittämisessä, projekti on edelleen työn alla. Liitto päätti myös tiivistää yhteistyötä liittymällä Paralympian jäseneksi, ja on jo jättänyt jäsenhakemuksen käsittelyyn. Yhteistyön avulla pyritään parantamaan eri tyyppisistä rajoitteista kärsivien henkilöiden harrastus- ja kilpailumahdollisuuksia lajissa.

Seuroille kysely soveltavan liikunnan ja paraurheilun tilasta

Suomen Paralympiakomitea toteuttaa yhteistyössä Liikuntatieteellisen Seuran ja Finland Svenska Idrottin kanssa syksyn aikana kyselyn urheiluseuroille ja liikuntaa järjestäville yhdistyksille. Kyselyn tavoitteena on kartoittaa soveltavan liikunnan ja paraurheilun tilaa seuroissa ja yhdistyksissä sekä saada selville, millaisia tuen tarpeita seuroilla ja yhdistyksillä on palvelujen järjestämisessä toimintarajoitteisille henkilöille.

Toimintarajoitteisilla henkilöillä tarkoitetaan kyselyn kontekstissa kaiken ikäisiä liikkujia ruohonjuuritason kokeilijoista ja harrasteliikkujista aina kilpatason urheilijoihin saakka. He voivat olla mukana myös muissa rooleissa, kuten ohjaajina, valmentajina tai vapaaehtoisina.

Kyselyssä kerätään tietoa Paralympiakomitean koordinoimaan ja opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaan Avoimet ovet VOL2 -hankkeeseen

SAGI:n jäsenyhdistykset voivat vastata urheiluseuroille tarkoitettuun kyselyyn. Mikäli vastaajia kertyy riittävästi, Paralympiakomitea pystyy tuottamaan meille tietoa paragilityn tilanteesta. Kyselyyn vastaaminen kestää noin viisi minuuttia ja vastaamisen voi keskeyttää ja jatkaa myöhemmin. Kyselyyn voi osallistua myös anonyymisti. Kysely on avoinna 15.10.2023 saakka. Toivomme, että mahdollisiḿman moni agilityseura löytää aikaa vastata kyselyyn!

Siirry seuroille suunnattuun kyselyyn tästä

Paralympian uutiseen aiheesta voit tustua täällä:

Soveltavan liikunnan ja paraurheilun tilaa seuroissa ja yhdistyksissä kartoitetaan – kysely avoinna 15.10. saakka