Suomen Agilityliitto ja SporttiRakki järjestävät nettiluennon Kohti sujuvaa suorittamista agilityssä 15.5.2024

Suomen Agilityliitto ja SporttiRakki järjestävät yhteistyönä nettiluennon Kohti sujuvaa suorittamista agilityssä keskiviikkona 15.5.2024 klo 19-21.

Tällä luennolla perehdytään siihen, miten agilityradalle saadaan rakennettua saumaton yhteistyö, jossa koira kuuntelee ja keskittyy. Kaikki lähtee asioiden vahvasta ja varmasta osaamisesta. Luennoitsijana toimii  SAGI-liittokouluttaja ja Urheilu- ja työkoirien valmennuksen erikoisammattitutkinnon suorittanut Marianne Asikainen.

Luento on maksuton SAGIn lisenssinhaltijoille ja luennon pääsee katsomaan 1 kk ajan suoran lähetyksen jälkeen. SAGI lähettää erikseen omassa uutiskirjeessään ohjeistuksen ilmoittautumisesta lisenssinhaltijoille viikon 15 aikana. Ilman lisenssiä voit ilmoittautua mukaan luennolle täällä.

Luennon teemat:

• Mitkä asiat luovat perusteita yhteistyölle?
    • Peruskäytökset agilityn ympärillä
    • Mitä koiralta halutaan ja rutiinit eri tilanteisiin
  • Sujuvan käytöksen kriteerit
  • Käytösmallien testaus
    • Mitä koira todella osaa ja miten määritellä osaaminen
    • Esimerkkinä suullinen vihje

Luennoitsija Marianne Asikainen on agilityvalmentaja ja suorittanut Urheilu- ja työkoirien valmennuksen erikoisammattitutkinnon. Hän toimii Suomen Agilityliiton liittokouluttajana. Mariannella on takana yli 20 vuotta koirien kanssa kilpailemista kahdeksassa eri lajissa. Hän on hakenut oppia niin kansainvälisistä seminaareista kuin alansa huippujen valmennuksista. Mariannen oma tavoite on aina ollut itsenäinen ja taitava koira lajissa kuin lajissa: koira, joka osaa myös itse ratkaista haasteita. Marianne suhtautuu koiran oppimiseen ja hyvinvointiin hyvin kokonaisvaltaisesti, mikä vaikuttaa koiran suorittamiseen myös kisakentillä. Marianne kokeekin tämän kokonaisvaltaisen ymmärryksen omaksi intohimokseen, koska tavoitteena on saavuttaa helpolta tuntuva flow-fiilis joka suorituksessa.