Suomen nuorisomaajoukkue 2023 on valittu - 25 koirakkoa lähtee junioreiden avoimiin maailmanmestaruuskilpailuihin Iso-Britanniaan heinäkuussa

Suomen nuorisomaajoukkue 2023 on valittu. Tämä 25 koirakon joukkue edustaa Suomea FCI JOAWC -kilpailussa eli junioreiden avoimissa maailmanmestaruuskisoissa Southamissa, Englannissa 13.-16.7.2023. Koirakkolistaus löytyy uutisen alaosasta ja myös suoraan tästä linkistä.

Joukkueessa on 12 minikoirakkoa, seitsemän medikoirakkoa, kaksi intermediate-koirakkoa ja neljä maksikoirakkoa. Ikäjakaumaltaan edustus jakautuu niin, että 15-18-vuotiaita on joukkueessa mukana 14, 12-14-vuotiaita seitsemän ja alle 12-vuotiaitakin on mukana neljä. Suosituin rotu tänä vuonna shetlanninlammaskoira. Näitä joukkueessa on mukana yhdeksän. Toiseksi suosituin rotu on bordercollie, joita joukkueessa on yhteensä viisi.

Nuorisomaajoukkueen joukkueenjohtajana toimii Reetta Kangaslampi ja avustavana joukkueenjohtajana Ron Liljedahl. Fysioterapeuttina joukkueella toimii Helena Tiainen.

Agilityliitto onnittelee lämpimästi kaikkia valittuja ja toivottaa heille onnea ja menestystä maailmanmestaruuskilpailuihin! Voit lukea JOAWC-kilpailuista lisää niiden omilla sivuilla. Viime vuonna 2022 Agilityliitto järjesti kilpailut Vantaan Hakunilassa - näiden kisojen tunnelmiin voit palata osoitteessa joawc2022.fi.