Vuoden 2019 arvokisojen formaatit ja osallistumiskriteerit

Arvokilpailuformaatteihin, kilpailupaikkoihin ja sääntöihin on tehty pieniä muutoksia. Tarkemmat tiedot löytyvät alla olevista linkeistä. Suurimpia muutoksia ovat:

HalliSM:ssä joukkuekoko on kolme koirakkoa ja kilpailu käydään viidessä luokassa. SAGIn jäsenyhdistykset voivat ilmoittaa joukkue-halli-SM -kilpailuun yhden tai useamman kolmen koirakon joukkueen jokaisessa säkäluokassa.

Jatkossa European Open -koirakoiden määrät (joukkuemäärä) vahvistetaan vuosittain perustuen FCI-kokoluokkien tulosten ja eteneminen arviointiin kansallisissa ja kansainvälisissä arvokilpailuissa. Vuosien 2017 ja 2018 tulosten perusteella Suomen joukkueeseen vuonna 2019 valitaan 8 mini- ja 12 medi- ja 12 maksikoirakkoa.

SM-kilpailuissa vaihdetaan joukkuekilpailut sunnuntaille ja yksilökilpailut lauantaille. Joukkuekilpailuissa karsintaratana toimii hyppyrata ja finaalissa agilityrata.

Vuoden 2019 maajoukkuekarsinnat siirretään Lietoon, jotta MM-organisaatio saa hyvää harjoitusta MM-kilpailuita varten.

Vuoden 2019 arvokisojen formaatit ja osallistumiskriteerit

EO-karsintakilpailuiden säännöt

Nämä löytyvät myös arvokilpailuiden omalta sivuilta.