Vuoden palkitut 2020

Liiton syyskokouksessa on palkittu seuraavat henkilöt ja koirat. Palkittujen muistaminen tapahtuu vallitsevan tilanteen vuoksi postitse. Onnea kaikille palkituille!

Vuoden agilitytsemppari

Maiju Korhonen, Helsingin Agility Urheilijat

Maijulta saa aina paljon tsemppejä ja vinkkejä niin treeneissä, kuin kisoissakin! On ihana tietää, että radan reunalla kisoissa tai kouluttajana on oikeasti tyyppi joka välittää niin koirasta, kuin ihmisestäkin ja saa koirakon parhaat puolet aina esiin ja iloitsee suuresti ja vilpittömästi muidenkin onnistumisista radoilla. Maijulta löytyy aina jotain kivaa sanottavaa joka tsemppaa.

Vuoden agilitysankarikoira

Patu, Järvenpään Agilityurheilijat

Vaikeuksien kautta voittoon. Se on selättänyt monia mörköjä ja nyt nauttii aksasta.

Vuoden agilitysankari

Katja Henkola, Agiax.ax

Rauhallinen pedagoginen ohjaaja joka lämmöllä jakaa kokemuksia ja ohjaa vakaasti ja inspirovasti

Vuoden agility-ystävä

Mari Alajääski, Kotkan koiraystäväinseura

Positiivinen ja innostava ote agilityyn. Tsemppaa kaikkia ja ohjaa mielellän myös ei niin tyypillisen agilityrodun harrastajaa. Neuvoo ja ohjaa. Pärjää itse hyvin ja treenaa aktiivisesti. Nuorelle harrastajalle hyvä esikuva!

Vuoden agilityseuratoimija

Laura Karppinen, Tampereen Seudun Koirakerho Ry

Aina ihana, positiivinen ja auttavainen. Tehnyt töitä enemmän kuin laki sallii, rakkaudesta lajiin. Hämmästelen, etten ole koskaan nähnyt häntä edes kiukkuisena, vaikka hän on KAIKESSA seuran toiminnassa mukana. <3

Vuoden yleishenkilöjantunen

Riikka Karinen, Agilityklubi

Ihan uskomaton tyyppi, tekee VKT hommat, hoitaa buffan jne, useammalle seuralle vielä ja kisaa vielä ohessa itse...mieletön KONE!

Vuoden kentänlanaaja

Aki Kuula, Hyvinkään koiraurheilijat

Aki hallilla ruuvaa, kääntää, vääntää, naputtaa ja kisoissa taputtaa. Kaikki hoituu jo vuosien kokemuksella.

Vuoden kehittyjä

Helmi Räty, Agility-Team Turku

Helmi on hyvin osannut opettaa koirallensa esteitä eikä ole lannistunut vaikka aina ei onnistu.

Vuoden agilityinnovaattori

Jenni Rintala, Lakeuden Agilityurheilijat

Ehtymätön ideapankki. Halu kehittää seuraa on valtava.

Vuoden Valopilkku

Mari Lappalainen, Tornion Kennelkerho

Valaisee olemuksellaan ja tuo iloa kaikkialle missä treenaa

Vuoden nuori agilityharrastaja U19

Ron Liljedahl , Jakobstadsnejdens Kennelförening r.f.- Pietarsaaren Kennelseura ry

Ron on taitava ohjaaja, joka kohtelee koiriaan kauniisti. Lisäksi Ron on ystävällinen ja kannustava myös muita ihmisiä kohtaan. Ronista huokuu into lajia kohtaan.

Vuoden nuori agilityharrastaja U15

Helmi Liikala, Järvenpään Agilityurheilijat

Helmi ajattelee aina koiran etua. Hän muistaa kehua, eikä hermostu koiralle missään tilanteessa. Hän kunnioittaa koiria taidoista, lajista, rodusta, ym välittämättä. Helmi opettaa lasten kerhossa hyviä koiran käsittelytaitoja myös muille ja tutustuttaa lapsia samalla agilityharrastukseen. Helmi osallistuu seuran yhteiseen toimintaan, kuten toimii kisaduunarina ja aina iloisella, huumorintäyteisellä asenteella.

Vuoden nuori agilityharrastaja U12

Saimi Uusi-Luomalahti, Järvenpään Agilityurheilijat

Saimi on sitkeä treenaaja, jolla on oma vahva näkemys siitä, kuinka haluaa treenien ja ohjauskuvioiden toteutuvan. Koiran käsittely- ja lukutaito on Saimilla poikkeuksellisen taitavaa ja koiraa kunnioittavaa sekä koirakon välistä yhteistyötä vahvistavaa.

Vuoden nuori agilitytsemppari

Tytti Vehkalahti, Tampereen Seudun Koirakerho

Tytti Vehkalahti on todellinen tsemppari: vaikka ei aina menisikään hyvin, niin silti hän jaksaa olla koirilleen ja muille kisaajille iloinen ja positiivinen. Tytti on vielä nuori, mutta silti hän osaa käyttäytyä aikuismaisen fiksusti kisakentillä ja reeneissä.