Yhdistyksille suunnattuja koronatukia

Opetus- ja kulttuuriministeriö ja Valtiokonttori tukevat koronatilanteesta aiheutuneista taloudellisista haasteista selviämistä ja menetettyjen tulojen kompensointia liiketoimintaa harjoittaville ja muille yhdistyksille.

Erityisavustus (2) urheiluseuroille toiminnan turvaamiseksi koronavirustilanteessa

"Avustus on tarkoitettu urheiluseurojen toiminnan jatkumisen turvaamiseen koronapandemian aiheuttamien taloudellisten vaikeuksien osalta. Avustusta voi saada koronaviruksen aiheuttamien tappioiden kattamiseen; toiminnan väliaikaisen keskeytymisen, tapahtumien peruuntumisen, siirtymisen tai uudelleenjärjestelyn aiheuttamiin kustannuksiin ja tappioihin. Avustuksen painopisteenä on lasten ja nuorten tavoitteellinen toiminta urheiluseuroissa."

Haku on auki 15.2.2021 klo 16:15 asti.

Torstaina 4.2.2021 klo 9-10 on mahdollisuus kysyä OKM:n koronatuesta tuesta vastaavalta Kari Niemi-Nikkolalta. Jotta mahdollisimman moni saisi vastauksen kysymyksiin, käythän etukäteen kirjaamassa kysymyksesi tähän taulukkoon viimeistään 3.2. klo 14.00 mennessä.

Klikkaa tästä itsesi mukaan infotilaisuuteen.

Lisätietoja ja hakulomake täältä: https://minedu.fi/-/erityisavustus-2-urheiluseuroille-toiminnan-turvaamiseksi-koronavirustilanteessa

Yritysten kustannustuki (toinen hakukierros)

"Kustannustuki on tarkoitettu yrityksille, joiden liikevaihto on pudonnut merkittävästi COVID-19 -pandemian vuoksi ja joilla on vaikeasti sopeutettavia tukikauteen (1.6.2020 – 31.10.2020) kohdistuvia palkka- ja muita kuluja. Yrityksen kokoa tai yhtiömuotoa ei ole rajattu, ratkaisevaa on toiminnan taloudellinen luonne. Myös liiketoimintaa harjoittavat säätiöt ja yhdistykset voivat saada kustannustukea. Kustannustukea myönnetään vain yhdistyksen/säätiön taloudelliseen toimintaan."

Haku on auki 26.2.2021 asti.

Lisätietoja ja hakulomake täältä: https://www.valtiokonttori.fi/palvelu/yritysten-kustannustuki/#41aeeda8