Vuoden 2025 maajoukkuekarsintojen ensimmäinen osakilpailu siirtyy Rovaniemeltä Ouluun

Kuvassa OneMind Dogs Arena

Vuoden 2024 maajoukkuekarsintojen ensimmäisen osakilpailun järjestämisvuoroja vaihdettiin päittäin vuoden 2024 Agility Unite ry:n ja vuoden 2025 Agilityklubi ry:n kanssa. Tämä päätös antoi Agility Unite ry:lle uuden mahdollisuuden arvokilpailun järjestämiseen vuonna 2025. Suomen Agilityliitto pyrkii antamaan mahdollisuuden arvokilpailujen järjestämiseen mahdollisimman monelle eri seuralle ja siten myös varmistamaan lajille laajan maantieteellisen kattavuuden.

Lue lisää asian taustoista vuoden 2023 loppussa julkaistuista tiedotteista: Agilityn ensimmäisiä maajoukkekarsintoja ei järjestetä Agility Uniten toimesta Ounashallissa ja Helmikuun 2024 maajoukkuekarsinnat järjestetään 24.-25.2.2024 Ojangossa.

Alkuperäisen suunnitelman mukaan vuoden 2025 maajoukkuekarsinnan ensimmäinen osakilpailu oli tarkoitus järjestää Ounashallissa, mutta järjestäjä on ilmoittanut halustaan vaihtaa kilpailupaikkaa Ouluun OneMind Dogs Arenalle, jotta voidaan välttää mahdolliset osallistujien vähyydestä aiheutuvat taloudelliset riskit. Syy paikkakunnan vaihdokselle johtui siitä, ettei Rovaniemeltä löytynyt korvaavaa kilpailupaikkaa.

Helmikuussa 2024 on kerrottu, että Agilityliitto on aloittanut alustaselvityksen tekemisen ja tämän hetkisen arvion mukaan ensimmäinen konkreettinen alustavertailu voidaan toteuttaa syksyllä 2024. Koska tuloksia ei ole mahdollista saada ennen kilpailua siten, että kilpailijat voisivat tehdä matkajärjestelynsä kohtuullisen ajassa, järjestäjä esitti Agilityliitolle uutta kilpailuohjeen täyttävää kilpailupaikkaa, OneMind Dogs Arenaa Oulussa. Agilityliiton kilpailutoimikunta ja hallitus ovat hyväksyneet kyseisen esityksen.

Maajoukkuekarsintojen ensimmäinen osakilpailu vuonna 2025 Agility Unite ry:n järjestämänä kilpaillaan 22.-23.2.2025 OneMind Dogs Arenalla Oulussa. Tuomareina kilpailussa toimivat Jan Egil Eide, Mikko Aaltonen sekä ylituomari Katarina Virkkala.