Erityislupa

Ohjaaja voi hakea Suomen Agilityliitolta para-agilityn erityislupaa. Erityislupa oikeuttaa paraohjaajan osallistumaan para-agilitykilpailuihin sekä muihin para-agilityn tapahtumiin. Erityisluvassa määritetään ryhmä, johon kilpailija para-agilitykilpailuissa kuuluu sekä vahvistetaan paraohjaajan oikeus tarvittaviin kilpailemista helpottaviin erityisjärjestelyihin joko rataantutustumisessa tai kilpailusuorituksessa. Erityislupa voi olla voimassa määräaikaisesti tai toistaiseksi. Erityislupaan tulee hakea muutosta, mikäli paraohjaajan tila sitä vaatii.

Para-agilityä ohjaavat säännöt löytyvät agilitysäännöstöstä:

• D.8 Erityisten kilpailujen järjestämisohje (JSP-SM kilpailut)
  • D.13 Erityisluvat
  • D.13 Para-agilityn erityisluvan hakulomake

Paragility -koulutukset

SAGI koordinoi para-agilityn valtakunnallisia koulutustapahtumia. Vuosittain on tarjoitus järjestää 2-3 koulutusviikonloppua eri paikkakunnilla. Lisätietoa para-agilitystä ja sen harrastusmahdollisuuksista voi tiedustella: paragility (at) agilityliitto.fi

Lisätietoja

Lupahakemukset ja kysymyksiä paraluvista voi lähettää osoitteeseen marielle.wikman-karstunen (at) agilityliitto.fi.

Yleiset kysymykset para-agilityyn liittyen voi lähettää osoitteeseen paragility (at) agilityliitto.fi