Finnlines Suomen Agilityliiton yhteistyökumppaniksi

Itämerellä liikennöivistä rahtimatkustaja-aluksistaan tunnettu Finnlines ja Suomen Agilityliitto ovat solmineet vuodet 2024-2026 kattavan yhteistyösopimuksen. Sopimuksen tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastustoimintaa. Finnlines toimii myös vuoden 2026 agilityn maailmanmestaruuskilpailujen yhteistyökumppanina. Vuoden 2026 agilityn MM-kilpailut järjestetään 22.-27. syyskuuta 2026 Turussa.

Suomen Agilityliiton toiminnanjohtaja Tytti Käyhkö on mielissään uudesta yhteistyökumppanuudesta, sillä se avaa SAGIlle upean mahdollisuuden liikkua koiraystävällisesti Itämerellä.

– Olemme innoissamme solmitusta yhteistyöstä, sillä se mahdollistaa mm. maajoukkuekoirakoille ja faneille helpon ja koiraystävällisen tavan matkustaa kansainvälisiin kilpailuihin. Esimerkiksi vuoden 2025 Ruotsin Kalmarissa järjestettäviin MM-kilpailuihin kulkeminen sujuu kätevästi Finnlinesin kyydillä.

Grimaldi-konserniin kuuluva Finnlines on yksi johtavista ro-ro- ja matkustajaliikenteen harjoittajista Itämerellä. Finnlines yhdistää rahdin ja matkustajaliikenteen ympäristöystävällisesti ja rahtimatkustaja-aluksilla (ro-pax) pääsee kätevästi Suomesta Saksaan, Ahvenanmaan kautta Ruotsiin ja Ruotsista Saksaan.

Reittien ja alusten korkea käyttöaste takaavat kestävän ja vastuullisen matkustamisen. Finnlines toi kaksi uutta hybridi-ropax-alusta, Finnsiriuksen ja Finncanopuksen, Suomi-Ahvenanmaa-Ruotsi-reitille loppuvuodesta 2023 ja alkuvuodesta 2024. Nämä alukset asettavat riman kestävälle ja vastuulliselle matkakokemukselle Finnlinesilla.

Finnlines tarjoaa nopeimman merireitin niin Ahvenenmaalle kuin Ruotsiinkin, joten eläinten kanssa matkustaminen on helppoa ja vaivatonta. Rahtialukset takaavat luotettavan ja vakaan kuljetuksen monissa eri sääolosuhteissa. Finnlinesin uusilla laivoilla on kaksi isohkoa ulkoilutusaluetta sekä oma alue lemmikkien kanssa ruokaileville, joten yhteistyö Suomen Agilityliiton ja koiraharrastajien kanssa on merkityksellinen. Finnlinesin tiimin omin sanoin: “Meilläkin on tassunjälki sydämessä, hyvää matkaa!”

Tutustu Suomen Agilityliiton uuteen yhteistyökumppaniin: https://www.finnlines.com/fi/

Finnlines tarjoaa Suomen Agilityliiton jäsenille myös upean jäsenedun Naantali–Långnäs–Kapellskär- ja Helsinki–Travemünde-reittimatkoista, tutustu jäsenetuihin paremmin yhteistyökummpanit -sivulla.